Vanliga frågor

Laddar...

 

Om oss

    • Har ni någon butik?
      Vi sysslar uteslutande med e-handel och har därför ingen fysisk butik i Sverige.

 

    • Kan jag ringa er och beställa över telefon?
      Tyvärr kan vi inte acceptera en order via telefon, men vi hjälper gärna dig att köpa på vår hemsida.

 

  • Säljer ni B2B?
    Vi kan ge bra erbjudande på stora mängder varor/partibeställningar till företag och föreningar. Vi kan dock INTE fungera som leverantörer för företag som har i syfte att sälja varorna vidare.



Min beställning

 
  • Vad är status på min order?
    Om du inte får något resultat via PostNord-spårningen - kontakta oss på kundservice@klockgiganten.se, eller på tel. 08 408 382 64.
    • Jag har inte fått mitt kvitto/orderbekräftelse
      Din orderbekräftelse fungerar som ditt kvitto, och skickas alltid automatiskt till din angivna mailadress när din order upprättats. Om du inte har fått din orderbekräftelse så kan vi enkelt skicka den till dig. Kontakta oss på kundservice@klockgiganten.se.

    • Hur annullerar jag min beställning?
      Skriv ett mail till kundservice@klockgiganten.se och upplys oss om ordernummer. Du kan endast annullera din order innan den skickats från vårt lager, om varan är skickad, så gör du en retur på sidan www.klockgiganten.se/contact/, där du kan returnera eller byta till en annan vara.

 

    • Kan jag få ett trackingnummer på mitt paket?
      Om ditt paket har ett trackingnummer så skickas det till dig i ett mail som bekräftar försändelsen av ditt paket. Om beställningen är liten så skickas paketet som vanlig post/brev och då finns det inget trackingnummer. Om du har frågor, kontakta oss med ditt ordernummer på kundservice@klockgiganten.se, så kan vi kolla upp det åt dig.

 

    • Jag har inte fått min Klarna Faktura/länken till min faktura fungerar inte?
      Klarna Faktura sänds enbart elektroniskt, titta därför om mailet har hamnat bland din skräppost. Annars, kontakta oss på kundservice så skickar vi en ny till dig.

 

    • Kan jag få min klarna faktura till en annan mail?
      Du måste kontakta Klarna direkt för det, och du hittar informationen här

 

    • Har min vara skickats ännu?
      Ofta skickas varan samma dag som du upprättar en beställning, förutsatt att den är beställd innan klockan 16 samma dag. Du får en bekräftelse när din vara är skickad... kontrollera att du har uppgett rätt e-mail eller om mailet kan ha hamnat bland din skräppost.

 

  • Jag har inte fått min vara?
    Om varan, trots att den har blivit skickad, inte har kommit fram, bör du kontrollera följande faktorer:
    1. Har det gått tillräckligt med tid sedan varan skickades? (1-4 dagar för express, 5-10 dagar för standard)
    2. Har det varit helg/helgdag? Vid helger och högtider kan leveranser ta något längre tid.
    3. Står din adress och ditt namn tydligt på brevlådan?
    4. Har du angett korrekt adress i din beställning?
    5. Har ditt lokala postkontor fått någon post till dig?
    Om dessa kriterier har kontrollerats, kontakta oss igen så ser vi närmare på ditt ärende.



Bruksanvisning / manual

  • Var kan jag hitta en svensk bruksanvisning till min klocka?
    Du kan hitta bruksanvisningar och information på sidan bruksanvisningar.



Frakt och Leverans

    • Hur lång tid tar det innan varan levereras?
      Leveranstiden varierar mellan 1-10 arbetsdagar (1-4 för express, 5-10 för standard). Varor markerade som "Beställningsvara" kan ta ytterligare dagar, men nästan alla våra varor finns i eget lager. Om du bor i södra Sverige så kan frakttiden vara lite kortare.

 

    • Hur mycket betalar jag i frakt?
      59 kronor kostar standardleverans (5-10 vardagar). Du kan betala extra för Expressleverans (bara 1-4 vardagar), vid beställning.

      Vi har följande leveranssätt:

      Leveransmetod Pris
      Standardleverans (PostNord): 5-10 vardagar 59 kr
      Expressleverans (PostNord) till närmaste utlämningsställe: 1-4 vardagar 69 kr
      Expressleverans (PostNord) till din dörr: 1-4 vardagar) 79 kr

      Obs: Detta är den beräknade leveranstiden från fraktbolagen, och inte en garanterad leveranstid.


 

  • Kan ni leverera utanför Sverige?
    Tyvärr skickar vi bara i Sverige nu.



Betalning

    • Jag får ett felmeddelande när jag fyller i min kortinformation!
      I de flesta fall beror felmeddelanden på tillfälliga inställningar på din dator, eller att du använder dig av en gammal browser-version. Prova först och främst att uppdatera Internet Explorer, eller den browser som du använder, till den nyaste versionen. Om det inte hjälper så kan du kontakta oss på kundservice@klockgiganten.se – så ska vi försöka att hjälpa dig igenom processen. Du kan också välja att betala med banköverföring i stället för kortbetalning.

 

    • Kan jag betala med postförskott?
      Det finns inte möjlighet att betala med postförskott på vår sida, du kan betala med Kort och via Klarna. Här kan du kan hitta mer info om betalningssätt.

 

    • Kostar det något att betala med faktura?
      Nej, det tillkommer inga avgifter för att betala med Klarna.

 

  • Min klocka var trasig vid leverans, vad gör jag?
    Det ordnar vi! Upprätta en reklamation på reklamationssidan, och skicka tillbaka klockan till oss, så ordnar vi en ny leverans såvitt vi anser att skadan är orsakad av leveransen.



Retur eller Reklamation

    • Hur returnerar jag min vara?
      Du följer anvisningarna på retursidan, där du fyller i ditt ordernummer och info. Hänvisar till din retur, och får svar från oss så fort vi har mottagit din vara. Ditt beställningsnummer är ditt returnummer.

 

    • Hur reklamerar jag min vara?
      Du följer anvisningen på reklamationssidan, där du utförligt beskriver anledningen för reklamationen. Du får besked av oss om din reklamation är godkänd eller icke-godkänd så fort som vi har mottagit och undersökt din vara.

 

    • Hur lång tid tar det tills ni returnerar pengar för den vara jag skickat i retur?
      Det kan gå upp till 7 bankdagar från det att vi mottagit paketet, tills dess att pengarna är returnerade till ditt konto. Som regel går det 2-3 bankdagar.

 

    • Min klocka var trasig vid leverans, vad gör jag?
      Upprätta en reklamation och skicka tillbaka klockan så återkommer vi så fort som ärendet behandlats.




Produkter

    • Jag har behov av mer information kring en bestämd produkt!
      För att kunna ge dig den mest precisa informationen kring en vara ber vi dig skriva ett mail med produktnumret till kundservice@klockgiganten.se.

 

    • Ni har inte det jag letar efter – kan ni beställa det?
      Möjligtvis. Skicka produktnummer och gärna en bild av varan till kundservice@klockgiganten.se, så återvänder vi med svar så snabbt som möjligt.

 

    • Säljer ni armband/reservdelar?
      Vi säljer vissa armband, men inte några reservdelar. Om du inte hittar det armband som du letar efter i vår butik, skriv till oss på kundservice@klockgiganten.se.

 

  • Min klocka var trasig vid leverans, vad gör jag?
    Upprätta en reklamation och skicka tillbaka klockan så återkommer vi så fort ärendet behandlats.



Min vara

    • Kan ni ställa in tiden på klockan innnan jag får den?
      Nej, vi har inte möjlighet att ställa in klockor innan vi skickar dem. Det medföljer dock alltid manual med beställningen.

 

    • Varför uppdateras inte tiden på min Wave Ceptor-klocka?
      Det kan besvaras med det faktum att du bor i utkanten av det område som tidsuppdateringen täcker, och därmed kan man inte förvänta sig att klockan uppdateras varje dag, den uppdateras dock av och till och håller en exakt tid. Klockan uppdaterar inte tiden konstant, utan det kan vara att klockan uppdaterar tiden enbart på natten.

 

    • Kan jag förminska armbandet till min klocka själv?
      Vi rekommenderar att du beställer er verktyg för klockorna där det kan användas:

 

    • Hur länge har jag garanti på min klocka?
      Du har garanti 2 år från inköpsdatum och din orderbekräftelse fungerar som kvitto. Om du har tappat bort din orderbekräftelse kan vi söka upp den elektroniskt.

 

  • Var kan jag hitta en bruksanvisning till min klocka?
    Du kan hitta bruksanvisningar och info på sidan bruksanvisningar.



Övrigt

  • Jag har hittat klockan billigare på en annan sida, kan ni matcha priset?
    Ja, för det mesta - om det är från en svensk sida - men det avgörs från fall till fall. Skicka ett mail till oss med en länk till sidan med det billigare priset till kundservice@klockgiganten.se. Läs mer om vår prisgaranti här.

Vi vill gärna spara data i cookies

Vi använder informationskapslar från trafik-logg för att identifiera vilka sidor som besökts, vilket hjälper oss att förbättra användarvänligheten på vår hemsida, både generellt samt specifikt för dig. Läs mer här;