Kundsupport

Hur Covid-19 (Corona-virusets) framfart påverkar ditt köp hos Klockgiganten.se

För nuvarande så opererar Klockgiganten.se som vanligt, med frakt varje vardag

Din produkt samt paketering följer myndighetsrekommendationer: Utökat utrymme i lagret, samt utökat avstånd mellan våra anställda där - som använder handsprit ofta och handskar hela tiden.

Vissa av våra anställda jobbar hemifrån, men eftersom vi har alla produkter i eget lager - så har det inte påverkat oss på något vis, ännu.


Vi kan dock ej lova att transporten kommer att vara 100%, då den sköts av externt bolag (vanligtvis PostNord), och även om den är normal just nu - så kan det ändras väldigt fort.


För frågor, skriv till oss här.


Ta hand om dig själv, och andra. Följ myndigheternas rekommendationer, och håll dig uppdaterad.

Här under så ser du de tre mest vanliga frågorna, samt svaren på dem.

Om du inte hittar svaret på din fråga så kan du använda formuläret (lite längre ner på sidan), eller ringa till oss på 08 408 382 64 mellan kl.12-17 (vardagar).

  1. Jag har precis köpt en klocka, men nu står det att den är restnoterad/utsåld?

    Så snart som du har genomfört ditt köp så justerar vårt system automatiskt lagerlistan.Därmed är klockan reserverad för dig. Om lagersaldot var nere på 1, före ditt köp, så kommer det därmed att vara 0. Att det då är utsålt gäller bara för de som kommer efter ditt köp. Din klocka skickas omgående (om beställningen gjordes innan klockan 16).

  2. Hur kan jag justera länk-armbandet?

    Med de flesta länk-armband så förväljs även ett länkverktyg, som då kostar enbart 35 kronor, i stället för ordinarie 295 kronor.
    Verktyget är ett valfritt tilval, och hur det fungerar kan du se här: Länkverktyg

  3. Klockan var inte vad jag hoppades på, och jag vill returnera den - hur ska jag göra det??

    Vi hänvisar till punkten Ångerrätt i vårt avtal. Samtidigt ska det dock poängteras att alla returneringar bör sändas som paket, med spårning. Väljer du att skicka med porto, utan spårning, så sker det på egen risk. För skyndsammast behandling så ska ett returformulär (här nedanför) ifyllas och medsändas.

Var god och välj först ämne i formuläret här nedanför. Därefter, fyll i övriga fält.

Avsluta genom att trycka på "Skicka":

  • Viktigt!
    Om klockans skada inte är en sak för garantin, eller är en giltig reklamation, så får du om några dagar, e-post med förslag på reparation. DU har då 14 dagar på dig att acceptera eller avvisa. Om du avvisar så kommer vi att kräva täckning för alla eventuella portokostnader samt hanteringsavgifter (minimum 400 kr), innan vi skickar tillbaka klockan till dig. Vi förvarar klockan i 8 veckor efter vårt e-post-meddelande, och förbehåller oss rätten att sedan avyttra klockan.

* Obligatoriska fält

  Laddar...