Handelsvillkor för Klockgiganten.se

Laddar...

 


Prisfel

Om ett pris uppenbarligen är fel, och du borde ha förstått det. Då är vi inte skyldiga att leverera produkten till fel pris.

Betalning och fakturering

På Klockgiganten.se kan du välja att betala med betalkort eller genom Klarna.

Betalning med betalkort: genom Klarna
Betalar du med ett betalkort, skickas all data i samband med köpet krypterade. Det innebär att det bara är Klarna, som har tillgång till denna information. Klockgiganten.se kan alltså inte se dina kortuppgifter.


Du kan betala med följande kort på Webbutiken:
- MasterCard
- Maestro
- Visa
- Visa Elektron
- Diners Club

Vi tar ingen kortavgift vid kortbetalning.

Betalning med Klarna Faktura/Delbetala
I samarbete med Klarna erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller efter 14 dagar.
Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället.

När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,9 procent per år.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Klarna faktura & Klarna Delbetalning, se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Allmänna villkor för kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Återbetalning:
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Klarna. För återbetalning av tillgodot behöver Klarna kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig.

Säkerhet vid betalning

När du handlar på Klockgiganten.se är du alltid skyddad mot missbruk av dina kortupplysningar. Vi använder oss av en så kallad SSL-kryptering på betalningssidan, vilket betyder att dina kortupplysningar skickas krypterade genom en säker förbindelse. SSL-kryptering är än så länge den säkraste lösningen när det gäller datakryptering och den används av alla större betalningsinstitut.

Du kan se om den säkra förbindelsen är upprättad genom att det kommer upp ett litet hänglås nederst i statusfältet i din browser eller genom att adressfältet där det vanligtvis står ”http” ändras till ”https”. Det är endast på själva sidan där kortupplysningarna fylls i som du hittar hänglåset och s’et. Ovanstående är lagkrav och gäller alla webbutiker man kan handla i. Kolla därför alltid efter dessa två tecken varje gång du handlar på nätet.

 

Frakt och leverans

Det tillkommer ingen fraktavgift på beställningar över 1000 kronor, oavsett storlek eller antal. Alla lagervaror som beställs på vardagar innan kl. 15.00 skickas samma dag. Det kan dock finnas perioder då det är längre leveranstid såsom över helgdagar och semestertider. Det kommer att synas tydligt på hemsidan om detta skulle vara fallet. I varuöversikten framgår det beräknad leveranstid för varje vara. Om kunden uppger fel levereringsadress tillkommer en avgift på 250 kr om varan redan hunnits skickats ut från vårt lager, då kostnader tillkommer från PostNord när varan skickas tillbaka i retur till oss, vilket kunden står för.

Om du beställer varor som inte finns på lager och varor som finns på lager, i en och samma beställning, sänder vi beställningen först när alla varor finns på lager. Varor som inte finns på lager kan i de flesta fall fås hem inom 5-10 vardagar.

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller av andra orsaker vill byta din vara, ger vi dig hela 365 dagars full ångerrätt efter din beställning. Varan ska returneras i samma skick som när du mottog den. Ångerrätten bortfaller om varan används på ett sådant sätt som avsevärt minskar försäljningsvärdet. Detta gäller både varan i sig, manual eller liknande som medföljer. Är dessa krav inte uppfyllda bortfaller returrätten, eftersom det utgör en betydande del av värdet för klockor, solglasögon och smycken. Både själva varan och original emballage manual och liknande som medföljes ska returneras. Om detta inte är uppfyllt borfaller ångerrätten likaså.

Av säkerhetsmässiga orsaker betalas endast återbetalningsbeloppet till samma kreditkort/konto som vi fått betalt av.

Speciellt gällande för klockor:
Returrätten bortfaller i det ögonblick att en länk tas bort från klockan. Likaså bortfaller returrätten om original emballaget/boetten eller det som medföljer med uret är skadat.

Om du önskar att returnera en vara,skal du helst registera ditt byte/återköp på följande sida: www.klockgiganten.se/contact/
Eller ombesörj att bifoga en skriftlig förklaring i försändelsen, om du vill ångra köpet och återsända varan till oss. På den följsedel som medföljer försändelsen till dig, så är det redan inkluderat ett returformulär.
Om du ångrar ditt köp och vill returnera din produkt utan något byte, kommer vi återbetala din betalning.

Om du inte hämtar ut ditt paket inom två veckor eller nekar att ta emot din beställda vara, kommer varan automatiskt att skickas tillbaka i retur till oss. Detta medför en returavgift på upp till 250 kr som kunden kommer att bli betalningsskyldig för. Denna returavgift tillkommer även vid de fall då kunden upplyst om fel adress så att varan kommer att skickas tillbaka i retur till oss med PostNord. Avgiften täcker de kostnader som PostNord belastar oss för att skicka tillbaka varan i retur.

Reklamationsrätt och garanti

Du har 2 års reklamationsrätt från mottagandet av din vara. Det betyder att du som kund kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller avdrag i priset beroende på vilken situation som uppstått. Detta kräver såklart att reklamationen är berättigad. Det är en förutsättning att skadan/felet inte uppstått som en följd av felaktig användning eller annan påförd skada.

Nedanstående täcks inte av reklamationsrätten:
- Batterier, glas, krona, armband, länk samt kristaller och annan form för utsmyckning monterat på länkar och/eller boett.
- Defekter orsakade av överbelastning, felaktig behandling, olyckor, bristande underhåll, normalt slitage, missbruk och vårdslös behandling.
- Skador orsakade av vatten vid icke vattentäta klockor (klockor med mindre än 3 atm, i vattenskydd).
- Skador, som uppstått som följd av icke auktoriserade återförsäljares ingrepp i klockan.

Du skall reklamera din vara inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet på din vara. Om du reklamerar din vara inom två månader efter att du upptäckt felet på din vara är reklamationen alltid aktuell. Är reklamationen berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Tänk på att varan alltid måste returneras med en kvittering på avsändelsen, så att vi kan ersätta dig för dina fraktkostander.

Om reklamationen inte är berättigad, kommer det att debiteras en expeditionsavgift om 100 kr, samt utgifter för frakt för returnering av varan.

Om du önskar att reklamera en vara, så ber vi dig besöka https://www.klockgiganten.se/garanti där du kan kan läsa mer om hur du kan reklamera en vara.

Personupplysningar

Integritetspolicy
Vi är väldigt glada över att du är intresserad av vårt företag, och våra tjänster.
Skydd av data och personuppgifter är något som vi på Reverie ApS skattar väldigt högt.
Att besöka våra sidor kräver ingen som helst insamling av data, men,
för att använda sig av våra tjänster så kan det bli nödvändigt med någon nivå av datainsamling.
Om det blir nödvändigt att samla in någon data från dig, och det inte finns någon
lagstadgad grund för sådan behandling, så kommer vi att be om samt invänta, ditt godkännande först.

Behandling av personlig data, såsom namn, adress, e-post eller telefonnummer, ska
alltid följa riktlinjerna i General Data Protection Regulation (GDPR), samt de nationella
bestämmelser som gäller för Reverie ApS. Vi vill härmed informera allmänheten om arten,
omfattningen samt syftet med vår eventuella insamling, användning och behandling av personuppgifter.
De som kan komma att beröras av detta, kommer här också att bli informerade om vilka
rättigheter som gäller dem.

Reverie ApS har genomfört många tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa
det mest kompletta skyddet av de personuppgifter som behandlas hos oss.
Dataöverföringar via internet har emellertid potential att brista i säkerhet,
då mjukvara/hårdvara kan fallera - samt utomstående part kan vara väldigt uppfinningsrik,
så absolut skydd kan tyvärr inte garanteras. Av denna anledning så är man välkommen
att överföra personuppgifter till oss via alternativa medel, t.ex. via telefon.

1. Definitioner
Dataskyddsdeklarationen för Reverie ApS bygger på de villkor som används av den
europeiska lagstiftaren för antagandet av General Data Protection Regulation (GDPR).
Vår dataskyddsdeklaration ska vara l&aum