Festina

Festina-klockor - Time To Live

Filosofin bakom Festina är att allt tar sin tid. Med denna filosofi i fokus så tar sig Festina alltid den tid som behövs, för att skapa kollektioner med funktionella och snygga klockor. Inte all investerad tid syns, för det finns mycket kvalitet under den vackra designen, i både material och hantverk. Detta är en av anledningarna till att Festina varit i toppen så länge... de lever upp till förväntningarna.

Extraordinär Elegans möter Funktionalitet

Med mer än ett sekels erfarenhet av klockor och dess teknologi, kombinerat med deras utsökta formgivning, så har de lyckats charma klockfantaster över hela världen, och deras kollektioner har varit trendskapande. Festina är, för många, synonymt med Elegans och Funktionalitet, vilket tydligt syns i deras skapelser, oavsett om de är för män eller för kvinnor.

Klockgiganten.se är utnämnd som officiell återförsäljare av Festina klockor. Du kan därför vara helt trygg över att klockan är 100% äkta, samt att du får 2 års officiell service och garanti.

Stigande ordning

1-48 of 57

Sida:
  1. 1
  2. 2
Festina startades 1902, i Schweiz. Namnet kommer från tillverkarens motto: "Festina Lente" (= skynda långsamt). Ungefär 40 år senare, under andra världskriget, så kom Festina till Barcelona (Spanien). Där, långt senare, så skulle Festina möta Miguel Rodríguez.

Miguel Rodríguez Domínguez föddes 1948, i Andalusien, men i mitten av 60-talet så flyttade han till Barcelona. Bara några år senare, 1968, så flyttade han till Schweiz (för att undvika värnplikt), och stannade där till 1977. Av en slump, och med stor hjälp av sin prutförmåga så köpte han klockor i Schweiz, för nästan halva marknadsvärdet, och sålde dem i Barcelona - för marknadsvärdet. 1980 så startade han "Lotus", och bara 4 år senare så köpte han Festina (och skapade Festina-Lotus group). Därefter så har "Jaguar", "Candino", "Calypso", "Perrelet" och "Soprod" också köpts upp. Den samlade kunskapen från dessa sju klockmärken är vad som har bidragit till Festina Groups stora framgångar.

“Festina always fits” med Gerard Butler

Efter att ha sponsrat Tour de France (och andra sportevenemang) i 25 år, gick Festina en ny tid till mötes med den världskända skådespelaren, Gerard Butler, i spetsen... som ambassadör för märket. Med Gerard Butler som frontfigur för sina nya, världsomspännande kampanjer så markerar detta märkets position som ett livsstilsmärke på ett nytt sätt. Av denna anledning så presenterar Festina sin senaste kampanj med Gerard Butler: “Festina always fits”. En kampanj full av förförande, spontana och karismatiska sidorna hos den världskända skådespelaren. Med kampanjen så framhävs Festinas allsidighet bakom formgivningen, vilken passar perfekt med den välkända Gerard Butlerdå vi kan se att de bägge är anpassningsbara för alla situationer, utan att förlora sin särpräglade stil eller elegans.

Ett respekterat märke!

Genom årtionden så har Festina blivit ett känt och respekterat märke globalt, vilket har lett till utvecklingen av Festina Group; där andra kända märken, som t.ex.  Jaguar, ligger.

Mellan 1992 och 2016 så var Festina den officiella “Timekeeper” i Tour de France, och den äran är något som de för alltid är förknippade med... att vara sponsor/"Timekeeper" för världens största cykellopp. Samtidigt så har Festina även stöttat andra viktiga evenemang inom cykelvärlden, som t.ex.: Tour de Spain och Tour of Britain, för att bara nämna två av dem.

 

Stigande ordning

1-48 of 57

Sida:
  1. 1
  2. 2
  Laddar...